fredag 7 juni 2013

Fredag......



Jag tycker det känns som långa ljusa härliga dagar nu på något sätt. kan ju vara det att vi har haft så många helgdagar mitt i veckorna.
jag har inte så mycket att berätta för idag, men varit ut med Madicken och hälsat på dem hon bodde hos innan oss där på Solbacken. De satt ute så det blev en rätt lång pratstund och där var alla vovsingar hon kände från den tiden.
Efter att hon druckit vatten så gick vi neråt byn igen för hade ju lovat Je och Jo att vi skulle fara någonstans och köpa oss en mjukglass så här i värmen.

Ska sätta mig och tänka ut vad vi ska äta i morgon och på söndag och sedan måste jag ju se till att det finns något gott här hemma nästa vecka för jag ska jobba. Finns det nu inget som de tycks vilja ha så är ju affären nära.

Ja som sagt hoppas väderleken fortsätter ett tag till, så man kan få lite mer färg på sig.
I morgon är det flyttloppis vid prästgården, far kanske dit och kikar för det kan ju vara kul. Inte för jag planerar något köp . Det ända jag vill ha är de där gamla slevarna i plast eller rostfritt de hade förr och använde i mjöl , socker och karameller.

Nu ska ni ha en riktigt trevlig helg med både ute vistelse och bröllop, för det ska vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar