lördag 1 juni 2013

Sommaren har börjat......



Första juni idag och det har varit lite blandat med vädret. En liten regnskur kom på eftermiddagen, men ingen åska.
Det är skönt ute men lite kvavt också. Kan ju braka löst i natt. Men det gör inget, man är ju inte ute då.

Jag har varit på vår affär och handlat lite så vi klarar oss denna helg.
Vid 14.00 tiden var jag på hyresgästföreningens möte här på kyrkans hus. Det togs ju som vanligt inte upp så mycket nyheter, men fikat var smaskens. De bjöd på fina tekakor med mycket gott på, en plättkaka som var böjd, vet inte vad de kallas men det var pärlsocker på dem. Gott var det i alla fall och kaffe.

De hade också lotterier och jag tog en lott för 10 kr och fick nr 78. Ja det var fina priser fast jag fick vänta länge tills min tur kom....... jo det gjorde den och det som var kvar att välja på var inte mycket att hänga i julgranen inte. Men jag tog en dvd film
Babe inte grisen om ni tänkte på den.
Ska väl se den vid något tillfälle.

Här hemma fixade Je pizza till oss andra så nu är jag mätt , fast ska nog ha lite kaffe snart. Köpte två burkar med småkakor idag också, och de passar precis till mitt kaffe. havrekakor och drömmar. På sommaren tycker jag man ska äta kakor till kaffe, saft.

jag tycker att ni ska ha en fin fortsättning på kvällen och även i morgon, för det tänker vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar