söndag 5 maj 2013

Söndag kväll......


Idag har jag bara tagit det lilla lugna på förmiddagen, vi sov rätt länge. Madicken fick också sovmorgon fast kliver man inte upp så ligger hon också länge. Vädret då jag gick ut med henne var lite småkyligt och liiiite soligt. Jag mötte en man när jag kommit ut och när han fick se mig stannade han och visste inte riktigt vart han skulle gå, han frågade mig om det inte fanns någon parkbänk i närheten. jag svarade att de kommer nog snart ut lite överallt. Han hade ryggsäck ,måste ha varit trött. Såg att han hade slagit sig ner vid ett bord med bänk här utanför, men sedan var han "försvunnen."
Undrar vars han tog vägen och vad det var för snubbe?

Det har sedan blivit varmare och varmare och det är så kul att se sola vid 20.00 på kvällen.
Jag hade min tvättdag idag och det gick bara fin fint. Je och jag tog en lång promenad runt Husum. Ja inte riktigt runt hela men runt Husumån medans tvätten låg i maskinen. Madicken gillar långa promenader för det finns ju så mycket nya grejer att lukta på.

Vid sextiden for jag till församlingshemmet och hämta JO, konserten höll över bra länge och efter det hörde jag att 111 st hade anmält sig till kaffet och fikat där. Jo det kan jag tala om att det var massor med bilar utanför kyrkan.

Det bliv inget bakverk för mig igår men idag bakade Je maränger så jag har ätit några tillsammans med mitt cappuccino kaffe.
Vi åt resterna från igår till lunch också för lite lat får man väl vara om man är ledig tycker jag.

Jag ska stryka lite nu för om det nu är Spårlöst så måste jag ju se detta program. Jo det må vara repriser men jag tycker det är intressant ändå. Det kan ju vara något jag inte sett också.

Hoppas att ni får en bra början på den nya veckan som är väldigt kort igen, lång helg kallas det hi hi! :)


God Natt!





1 kommentar: