lördag 4 maj 2013

Lördag och helg...


Idag har vi haft ett fint väder på förmiddagen, men det mulnade på sedan . Det är lite kyligt också. De hade visst snö på marken i Åsele såg jag.
Har alldeles nyss skjutsat JO till ett läger som de blivande konfirmanderna har ute på Vallen eller Kyrkan. Ledarna skulle vara där ett par timmar före, behövdes en viss planering också. De skulle visst få gå upp i kyrktornet bland annat i kväll.
I morgon skulle de få vara med om en Gospelkonsert i kyrkan.
Det ger ju mig och Je en bra chans till att hämta ut födelsedagspresenterna i stan till Jo.

Madicken har varit ute i sin ordning och jag har varit på affären och inhandlat det som stod på lappen idag.

Vi har ätit potatissallad och gríllad kyckling till lunch. Det är alltid så gott. Denna kyckling var kryddad i exakt min smak också. Men tycker inte ni att en kyckling nu för tiden är stor mot vad de var några år tillbaka?
Hörde varför det var så men kommer ju naturligtvis inte riktigt på varför.

Snart kanske jag bakar något gott, sockerkaka eller något annat åt det hållet, måste ju ha något till kaffet.

Trevlig helg på er!





1 kommentar:

  1. Låter som vädret igår är rätt så likt här. Det småregnade lite ibland också./ Finare idag./ Jag, mamma och en kusins fru (kusin till mig på pappas sida. Pappa var hans farbror) har varit på gudstjänstYbönsöndag idag./ Potatissallad och kyckling låter ju supergott./ Förstår att det blir annorlunda när man köper en påse med kycklingfiléer. De jag har NU är mindre än de jag köpte tidigare så jag steker två istället för en när jag äter detta.

    SvaraRadera