torsdag 2 maj 2013

Maskrosor.....



Idag var det en jobbar dag igen, mycket helger i maj och halva veckor  framöver. Jag har varit mycket aktiv nere på kursen idag.
Vädret har varit lite grått och tråkigt men klarnade upp mot kvällningen och solen visade sig och det blev varmt.
När jag kom hem  så gick jag med Madicken och vet ni vad jag fick se Maskrosor redan, de växte intill en husvägg. För någon dag sedan fick jag också se två sädesärlor så nog har vi vår häruppe också.
 En fin årstid att beskåda, har också tittat hur långt björken kommit, ha ha knoppen är som små knott än så länge.
Jenny gjorde marschmellows när hon kom hem och de är ju mycket godare de man gör själv. Ja och billigt blir det ju. Josefin har jobbat med de blivande konfirmanderna idag igen . Jo de får betalt också.
Det är ju tjejkväll och vårshopping i stan också, men vad är det det då man kan tjäna en extra slant i stället för tvärtom.?
Det blir nog fler sådana här shoppingkvällar att fara ner på i framtiden. Vi har ju den som brukar vara på hösten också, har glömt vad den kallas just nu men något med rosa tror jag det var. Ladies Night heter det ju!
Man kan ju inte vara med på allt heller......

Jag ska nog inte göra så mycket mer i kväll. , får bli en tidig kväll eftersom jag ska fara tidigt  i morgon.
Men ni andra ska ha en fortsatt fin kväll!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar