onsdag 1 maj 2013

Första Maj!

Vad hela april tog vägen det kan jag inte förstå, den gick så väldans snabbt tycker jag. Men hade nog rätt mycket inplanerat på schemat så dagarna for bara for sin kos.

Jag eller vi var inte till någon brasa igår, men det hördes musik och jag såg röken ifrån den närmsta elden.
Senare på kvällen syntes det också fyrverkerier  från en annan del av denna by.
Idag är det ju alltså första majdagen men det blir inget demonstrerande för min del, förresten har aldrig gått i ett majtåg. Men minns då vi kom mitt i ett då vi kom med Finlandsbåten. Det var inget ståhej i det tågandet gick lugnt tillväga. Det var i Umeå men vet inte riktigt vart de tågade.
Vi stannade på ett hamburgerställe efter vägen, för frukost/lunch.

Har alldeles nyss  kommit in från promenaden med Madicken, och visst skiner solen men det blåser lite.
Ska nog bara ta det lugnt idag, och se om jag kan få lite hjälp med att byta däck på bilen, dubben slits ju ut annars och det kommer väl en vinterperiod till hi,hi, och då kan det behövas dubbat.

Men nu ska vi se fram emot en bra sommar så att  man kan vara ute mycket och kanske någon lite resa planeras in.

Må så gott nu och njut av dagen, vi synes snart  här igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar