lördag 6 april 2013

Lite molnigare idag.....

.......men  solen har visats sig också, små, små snöflingor dalade ner och kyligare än igår.
Jag har varit till stan idag eftersom Je behövde shoppa lite så istället för att ta bussen så skjutsade jag henne. Passade på att handla lite mat på Coop då.
Vi fikade på " Blåbär" uppe på en gallerian. Jag tog en dricka och ett vaniljhjärta. Det var så gott,  tycker att man blir för det mesta så törstig när man går på stan. Vad det beror på vet jag inte men det är många som säger samma  sak.
När vi kom hem igen så fixade vi maten, det blev färsk pasta och en italiensk sås till och mozzarella ost. Det smakade bra och till efterrätt kaffe och min rulltårta.

Följde sedan med Jos till affären här för hon ville ha lite att tugga på  ikväll. Vi två for sedan upp på Solbacksvägen och flyttade in de resterande boklådorna och pulkan i bilen, lånade en nyckel till tvättstugan och lämnade förrådsnycklarna i vaktmästarens postlåda. Känns skönt att allt som är mitt där uppifrån äntligen är här nere i vårt hus nu!

Je gjorde" hallon mousse" och "maränger" som vi ska kalasa  på snart framför tv:n. Mumsigt va?


Madicken ska snart gå ut på kvällsrundan också, det brukar inte bli så väldigt långt då, de längre turerna blir ju då det är ljust ute.



Trevlig Helg!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar