fredag 5 april 2013

Grillning!



Idag skiner solen och vi har tänkt oss en liten utflykt med vår lilla grill inköpt på Rusta för några år sedan. Den är perfekt för oss men ska det grillas för flera personer så måste vi ha en lite större tror jag. Såg att de hade en billig grill i något annonsblad nu i veckan, och den var med lock också. Samma pris som jag gav för vår lilla...... Kanske jag slår till vi får se.!  Kolgrill även den.

Jo vi tog bilen till ett fritidsområde här i närheten, Degersjön, det finns fiskar i den sjön så det är kul att antingen pimpla eller meta där. Skolan brukar ha idrottslektioner där under de olika årstiderna, fina elljusspår och olika längder, orientering mm. Har aldrig testat spåren måste jag ju säga men de hörs som de är bra och väl uppkörda. Visst har jag längdskidor men som sagt inte åkt på dem på ett bra tag. Shame on me hi!

Grillning ja, vi tog med oss hamburgare, egen lagad potatissallad ala´ Jenny och dricka. Kaffet drack  jag här hemma.
Men ska  snart göra en rulltårta och fixa till ett par fredagsmys- bakelser med aprikoser och grädde. Hade tänkt köpa strössel också men upptäckte att de blivit mycket dyrare än vad det kostade då jag köpte  sist. Fast en annan gång kanske jag kan lyxa på med det .

Jag tror Madicken tyckte det var roligt att springa där  vid skogskanten och på sjön. Hon behöver få springa av sig lite, synd att det inte går att släppa henne. Jag vill ha något inhängnat ställe då, en rink eller bara ett fungerande stängsel. Cuba rinken plockas aldrig ner under året så dit skulle man kunna gå med henne och ta en boll med sig. Fast det ligger på/ som vi kallar det ön /och det är på andra sidan från oss räknat. Fast det är skönt med långa promenader också!


Ha en fortsatt trevlig fredag mina vänner!








1 kommentar: