torsdag 4 april 2013

Löven de grönska i sol...............etc!

Idag har vi haft en riktigt fin dag igen. Jag har hunnit bra mycket må ni tro. Idag är det  är också tjugo år sedan min mor lämnade detta jordeliv, och i morgon är det tjugo år sedan hon fick sällskap utav sin äldre broder.
Min mor hade väntat och väntat på barnbarn  i flera år och när de äntligen kommit fanns  hon inte där. Mor skulle verkligen ha skämt bort dem med dockor,kläder speciellt söta klänningar  mm.  Kommit hit titt som tätt för att få träffa dem ,vara med dem. De har ju kunnat  fara ner till Sala  och bott hos henne under loven.

Vi brukar vara i Sala den här veckan annars då det ju är påsklov, och det blir ju alltid ett besök med blommor på kyrkogården.
I år blir det en Sala resa efter skolavslutningen i stället och det blir nog att vi firar Midsommar där nere också.

Jag har ju goda vänner som jag brukar prata med så att de förser graven med plockade blå -och vitsippor eller något köpt.

Har idag också varit upp till förrådet och tagit ner ett par kartonger med böcker  och de blev nerburna i vårt utrymme i källaren. De ska ju upp så småningom så jag får gå ner och ta lite eftersom. bblir ju tunga då man ska bära dem. Jag hittade en liten låda med grejer som jag trodde kommit bort då vi flyttade, men ska gå igenom dem mer och se vad som mer gömmer sig i den. Gissa om jag blev glad att dessa saker med minnen från min USA skoltid låg där.

Nu är det bara fyra lådor till och skidpulkan som ska hit eller om jag har kyrkans loppis att ta böckerna/inte pulkan.
Har sopat därinne idag så det blir bara en biltur upp på Solbacksvägen igen och lämna igen nycklarna Tjohoooo!

Nu ska jag bara ta igen mig och se på TV , någon film kanske......

Hoppas ni också har haft en solig och bra dag idag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar