lördag 27 april 2013

Bävrar......




Vid tiotiden var jag ute en runda med Madicken. Vädret var ju inget att skryta om, det var mulet och bara
lite kyliga vindar. jag gick den lilla promenaden som jag alltid gör på morgnarna om jag inte far ner och jobbar.
I alla fall så stod en före detta granne med sin hund vid ett park bänk och tittade ner på ån och när jag kom närmare henne började hon prata om vilket arbete bävrarna lägger ner. Jag gick närmare och vad tror ni jag fick se jo ett mycket bra jobb av dessa djur och det ÄR bävrar som gnagt på det viset på ett par träd därnere.
Man önskar att man fått se dem i arbete men då måste man ju sitta där på natten och vara knäpp tyst och med någon bra kamera med sig. :)
Mycket intressanta djur det dära eller håller ni inte med?

Idag ska jag nog försöka att få ett par fönster tvättade, och lite annan städning rum för rum.
Garderoberna får nog vänta några dagar tror jag.

Trevlig lördag !







  OBS: Dessa bilder har jag lånat på google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar