tisdag 23 april 2013

Öppet hus......

Morgonen började med lite regn,välbehövligt för att få undan snön. Vi har lite snöhögar kvar. Man ser ju vad snöhögarna ställt till med på träden. Avbrytna grenar. Ser inget bra ut men det blir nog något annat med de gröna  snart.
Hela förmiddagen höll det våta på men under eftermiddagen kom solen och värmde oss lite.
Jag var på kursen ett tag på morgonen och sedan var det dags för bilbesiktningen och den gick igenom förutom någon fjädring  på högersida som läckte lite olja. han sade att det var så lite så det skulle inte göra så mycket än på ett tag. Men känner man mig rätt så vill jag få det fixat rätt snart i alla fall.
Besiktningskillen tyckte jag hade en gammeldags varningstriangel också. men det struntar jag i, han var den första som sagt det.
Hade den till volvon jag hade då jag flyttade upp och sedan har den bara följt med från de bilar jag haft. Har inte behövt att använda den heller.

Efter jag varit på besiktningen så for jag tillbaka till arken  och åt min lunch.
Vid tvåtiden så var det dags att gå på nyföretagarnas öppna hus, bara utanför dörren. Det var mycket intressant och jag fick träffa alla instanser som ju är inblandade när man ska starta något eget.

Handlade på hemvägen och lagade lasagne och nu tänker jag gå och titta på halv åtta hos mig! Så då säger jag:        MORS, MORS!



Detta var det jag var och lyssnade på  idag! Mycket matnyttigt och gott fika! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar