söndag 28 april 2013

Plusgrader.....




När jag var ute med hunden så fick jag se att några sådana växter stack upp alldeles vi Husuån. har aldrig sett att det växer krokusar just där. Få se om det kommer upp fler efter den strandkanten annars måste de ju ha spridit sig eller om någon planterat lökarna just vid den björken.Det ska tydligen växa krokusar runt björkarna där hörde jag och sedan tulpaner eller liljor efter stranden en bit, ska ta foton då de kommit upp mer.
Det är rätt skräpigt ute nu när snön har smält undan, vem tar rätt på det ? Är det meningen att andra ska göra det efter andra kanske? Tycker nog att människor kan slänga papper mm i papperskorgarna eller ta hem det.

Det blev en parentes, men det är säkert lika lite varstans i vårt avlånga land. Minns ni en slogan från 1960-talet eller senare, " Håll naturen ren! " Kanske den skulle behövas tas upp på nytt!?

I morse fick jag ett roligt SMS från en i Huddungeby, vi hade en sommarstuga där 1966-1988, och jag hade för inte så länge sedan skickat en massa frågor om hur det kan tänkas se ut där nu mm. Han målade upp en bild med ord och ska också skicka foton  i ett mail till mig från vyerna efter byvägen mm till vår sommarstuga.Det kallar jag för nostalgi alltså!
Låter väl rätt spännande eller hur? De har gjort en fin hemsida över byn också, det var den jag fick se av en slump och skrev en kommentar som blev lång.

Idag ska jag  jag tvätta igen fast det är vi tretiden, det är alltid den tiden på söndagsrna. Passar mig utmärkt!
Det blir bara att ta det lilla lugna och vara ute i det vackra vädret.


Skolan i Huddunge by, friskola nu och förskola med fritidhem......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar