onsdag 13 mars 2013

Soligt men kyligt!

Det är mycket kalla nätter fortfarande men efter som det blir ljusare och solen stiger upp sjunker ju temperaturen till en fem minusgrader. 
Igår var det ett väldans snöande igen och jag har för mig att det kom ner en hel del den natten också. Det var full plogning i alla fall då jag gick ut med Madicken. 
Idag har vi ett mycket vackert vår/vinter väder och det är väl då man skulle vara ute med matsäcken och med skotern eller skidor. Ja om man har semester och uppe i fjällen förstås.
 I bland kan jag verkligen längta efter den tiden då vi var mycket i Borgafjäll och åkte skidor och hade lite fika med oss, eller då jag jobbade på fritids däruppe i norr.
Vi bor ju rätt centralt här nu och det är nog bara 300 meter till en s.k gaparköja i en skogsbacke och dit kan man gå om man vill sola eller bara grilla något gott.
 Ja innan det är dags att gå på promend med hunden igen så tänkte jag bli klar med detta. 
I förra veckan eller snarare på torsdags så fick jag mig en inskolning på ett gruppboende i Nordmalings kommun som skulle vara i tre dagar. Alla som börjar får en sådan kort utbildning. Jag finns nu i deras papper om vikariat där och det ser lovande ut i ett par veckor på sommaren. jag vill ju göra lite med mina ungdomar också då de är lediga. men åtta veckors jobb gör ju lite mer i plånboken.
Har ju aldrig jobbat med dementa så det blir min stora utmaning må ni tro. nu var det ju mycket bra människor och hemmet var inte så stort. Personalgruppen stabil. Ska nog gå bra detta också. Men vad mycket intryck jag fick som helhet och trött blev jagdå jag kom hem.

Jag ska ringa upp en herre idag och be om en tid till mitt cafe´ projekt också, få se om jag kommer någon vart med det. Hoppas jag kan få träffa honom i nästa vecka och lämna min arbetsplan och budgeten jag skrivit.

Onsdagen innan jag började inskolningen var jag och tjejerna till Umeå och shoppade. Vi tog tåget dit och hem utan ersättningsbuss. jag köpte ingenting alls.
Det är bara kul att göra något annat ibland än att bara vara hemma.

Igår bakade jag bullar och idag måste det bli lite frallor eftersom jästen går ut. Det blir inte så många bullar kvar då jag bakar tycker de går åt så eller för snabbt. Har några i frysen i alla fall, fast nybakta bullar och kall mjölk är ju gott.

Ha nu en riktigt bra dag alla! Det ska jag ha fast här bankas det på taket och i våningen under. De byter ut en massa murkna brädor på taket alldeles ovanför oss och det blir nog bra tror jag. kan ju vara därför det läckt vatten i flickornas rum.  Huset  är ju gammalt och det har väl aldrig gjorts något däruppe förut så det är på tiden.

i lägenheten under oss håller de på att göra om köket och ska nog göra om femrummaren till mindre lägenheter . madicken har fullt upp med att skälla på snickarna må ni tro. Mot mattes ogillande.
Jag eller vi har haft byggnadsställningen utanför fönstret rätt så länge nu och börjar bli lite less över den . Fast det går ju inte att jobba i många minusgrader heller.

Hoppas bara att det kommer trevliga hyresgäster sedan och i lite mer yngre med barn. :)




1 kommentar:

  1. Rubriken stämmer bra in på vädret här också. Igår kom det lite snö när jag skulle med bussen cirka 4 mil härifrån./ Idag har jag gått två varv runt en liten sjö. Matade fåglar också, mest gräsänder, men någon duva kom också, möjligen någon kaja också./ Lycka till på jobbfronten.

    SvaraRadera