måndag 4 mars 2013

Här är jag igen........

 Ja nu var det ett tag sedan sist, men det har sina förklaringar. Jag kom ju in på en starta eget kurs för två veckor sedan och den var toppen bra må ni tro. Bra föreläsningar och ett fint vänskap bland alla och det är ju som det ska vara i en grupp. Alla drog åt samma håll och det var så kul.
jag skaullle ju vilja starta ett cafe´ på vårt resecentrum, Det finns i nuläget inget fik här i vårt samhälle. Bara ett litet ett och det kan bli en träffpunkt för alla. Kanske ett 50-60 -tals cafe. Skulle ju vara kul att komma åt de som morgonpendlar med tåget och kanske inte hunnit äta frukost hemma då skulle de kunna köpa den hos mig och äta på tåget till exempel.
Har ju pratat med hon som har hand om detta och hon lät mycket glad i det hela.Vi ska höras av igen sade vi.
Men än är det en lång process att gå igenom.
Fast tror man på något så brukar det gå vägen!Jag tror på ide´n.

Fredagkväll i den första kursveckan var jag och ungdomarna uppe på Varvsberget och åt Italienskt, och det var sååååååå gott. Mycket mat för en billig penning.

I fredags hade vi en liten avslutning med kursen och vi blev bjudna på kaffe och tårta. Lite resonemang om att starta och frågor mm.
Lite synd att vi inte har något mer tillsammans för vi hade kul ihop. Men det kan ju hända att det blir en återträff senare för att höra hur det gått för alla.

Förresten pratade med en dam idag om ett jobb, och hon sade att jag skulle få en tredagars inskolning på ett ställe i Nordmalings kommun.
det är visserligen sportlov här och jag hade ju lovat tjejerna att vi skulle göra något tillsammans då, fast jag talade om för dem att blir det jobb så kan jag inte säga nej till det och det förstår de. Ska se om vi kommer med tåget till Umeå eller om det blir ersättningsbuss istället.
Ska alltså jobba torsdag, fredag denna vecka och även måndag och sedan efter inskolningen hoppas jag på ett eget schema.
Man ska nog ligga i lite själv också om det ska bli något gott av det hela.

Har alltså två dagar att göra något skoj med Je och Jo fast i billigt regi.


Vi har ju haft snöstorm även här i helgen som var och det var verkligen storm och ner kom ytterligare 3dm av den vita varan och lade sig på den redan töade asfalten vi haft i dagar. Nu får det vara nog med snö även här, fast låt den ligga över lovet och jag vill ta ut min spark och sparka  långt med Madicken.Ja och ta vinterbilder på henne i snöhögarna!

Hej på en stund!




3 kommentarer:

  1. Ha det så bra i sportlovsveckan och lycka till med resten!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Lycka till med allt!/ Jo, om man "står till arbetsmarknadens förfogande" MÅSTE man väl "ligga i lite själv"./ Om man t.ex. blir sjuk och kanske får sjukpension kan man inte "bara" sätt igång med något då man kan förlora sin pension!!!

    SvaraRadera
  3. Burr med snöstorm. Hoppas det inte blev för kallt.

    SvaraRadera