fredag 15 februari 2013

Så var det dags för ...........

......................................................helgen igen. Veckorna bara flyter på och det med fart. Idag har jag varit ute med hunden och det var ett skönt väder och säkert också blir  sparkföret bättre och bättre ( dag för dag). Men de är ju så snabba med att sanda vägarna så det blir inget bra om man har spark även om det ju är positvt för trafikkanterna.
Temperaturen hos oss idag är minus 1 grad. Ser ut som solen tänker visa sig om en stund men kanske en synvilla hi hi hi. Det snöar inte i alla fall. Jag tyckte att det kändes som snön kan vara så här års uppe i fjällen, det vill säga lite mjuk och fin, det töar lite,  tills det blir påspädning.. Nej det får inte bli mera av det vita här hos oss nu/ för sedan vi flyttade hit för ett antal år sedan har jag inte upplevt att vi haft så här mycket av den vita varan. Jag måste fotografera faktiskt. Höga snövallar så man knappt ser över till andra sidan när man promenerar till affären till exempel , ser bara skylten RIO  som ju är en pizzeria. Så höga vallar är det ju uppe i Borgafjäll. Man känner sig ganska så kort.
Hörde de sade på nyheterna igår att det var lite upp och ner med vädret, här vid kusten hade vi mer snö än i fjällvärlden. Jag tycker det har varit lite si och så hela förra året också med väderleken.
Hoppas vi får en fin varm vår och sommar nu. Ja en fin höst också för den delen.

Det blev en liten väderblogg idag! :) Idag bjuder jag på en bild över Klöverfjället och hotell Borgafjäll! (google)


Trevlig helg på er alla!




1 kommentar:

  1. Här är det molnigt och 0-gradigt just nu./ Skall börja på sidan 55 i "Vattenänglar" och hoppas att den börjar bli bättre då.. Förstår att det är författarens sätt att skriva på, men har lite svårt för de korthuggna meningarna, hänger inte alltid med...

    SvaraRadera