torsdag 14 mars 2013

Torsdag eftermiddag...



Efter en kall morgon med 14 grader minus så är det strålande sol och takdropp. Jag har väl inte gjort så mycket att skryta om  men lite planeringar inför påsk och kommande lov plus att jag ringt några viktiga samtal.
Jag och Madicken har varit ute på en sparktur och det var härligt må ni tro. Det smakade bra med kaffe och bullar sedan.
Det jobbas på taket , oj vad de sågar och sågar, hoppas det blir klart nu innan helgen i alla fall, hunden gillar inte att de går utanför fönstrena. Nu har hon lagt sig under sängen och somnat.

Det är nog bra mycket att göra om de ska bygga om lägenheten här under också. Skulle bra gärna vilja gå in och kika hur det blir.

Nu har de höjt hyran också men det var inte så mycket , så det går nog bra det också.

Middagen i kväll jo det blir något från frysen, jag tänkte handla i morgon. Det blir bara något som går snabbt tror ja, hamburgare eller potatisbullar och rårivna morötter,
Kan nog bbli löksoppa till lördag förresten för det var länge sedan. Har så mycket lök i kylskåpet av den gula sorten och vitlök likaså. Det blir bara att inhandla purjon,, smältost, bacon och grädde till den soppan.
Problemet kan ju vara att vi ej har en matberedare fast det går ju lika bra med mixern.

Må så gott och njut av solen så länge det går om dagarna för det ska jag göra. Vi ses..........



2 kommentarer:

  1. Skönt med sol och takdropp :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men bara i solen,luften annars känns inte skön. Jag tror jag var en dag efter , det ska stå torsdag i rubriken! :)

      Radera