lördag 16 mars 2013

Ännu en solig dag.....

Idag och igår hade vi ett mycket vackert väder på eftermiddagen. Man får ta städning mm inomhus då det blir lite sämre väderlek. Jag var in på kyrkanshus igår och kikade lite på deras loppisbod utan att köpa något. De hade mycket påsksaker och fina blå glas ljusstakar för värmeljus. Jag såg också att de hade en sockerskål och gräddsnipa i vit och med blå kant. De skulle ha 50 kr för det settet, så det får bli någongång nu snart om jag bestämmer mig för detta fina.
Det är blandat med gammalt och nytt i den boden så det är kul att bara titta in då och då. Vi bor ju nära den nu.
Jag hade en rabattkupong  där jag skulle få kaffe, så den tog jag ut. Lite dumt att det inte var en kaka till.
Fick ett överraskande telefonsamtal från en gammal vän från grundskolan , det var så roligt. Vi har pratats vid en gång för mycket länge sedan. Det blev mycket tillbaka års prat om den och den och alla "hyss" vid gjorde då vi lekte efter skolan. Skrattade en hel del och samtalet blev långt må ni tro!

Nu ska jag strax gå till affären för att försöka fylla det tomma, kylskåpet med lite gott igen, fast det mesta av maten ska jag köpa in nästa vecka.

Har varit mycket duktig med bilkörandet,  har inte kört den sedan en vecka tillbaka, men måste till stan på måndag. Såg att bensinen hade gått ner förresten, hoppas den fortsätter med det.
Nu ska vi ha en skön helg, och jag önskar er densamma! Synes snart igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar