onsdag 13 februari 2013

Stora flingor.......

Idag har det varit snöfall igen och rätt stora sådana, lapphandskar säger man ju häruppe.
Men det avtog efter ett tag , men det var sådan där blöt snö så det var lite slaskigt på gatorna.
Jo och jag var som jag skrev igår till Umeå, vi skulle ta tåget men det blev en ersättningsbuss och vi behövde inte betala någonting alls.
Vi åt lunch där också, de har rätt bra mat på NUS. Men vi försökte ta något gott och billigt i alla fall. Mätt blev vi.
Vi hann också med en tidigare buss och det var skönt att komma hem tidigare. Hade egentligen biljett på ett tåg vid 16.00 tiden.

När vi satt här hemma på tågstationen så satt det ett par där som också skulle till Umeå, damen blev hungrig så de gick hem för att äta något i stället för att vänta på ersättningsbussen från Sundsvall, hade de stannat en tio minuter till så hade de också kunnat åkt med den. Undrar hur det gick för dem om de någonsin kom iväg med något fortskaffningsmedel. Lite synd att de missade bussen vi åkte med.

Nu ska jag logga ut här och se om jag kan göra någon nytta. Ska hämta JO hos en kompis om ett tag.
J har också kommit hem från praktiken idag och hon tar nog det lugnt nu med datorn kanske.

Den där starta eget kursen på måndag är faktiskt på hennes praktikställe också.( UH). Så får dras med mig i två hela veckor, hi hi hi, fast vi ska ju kursa där i något speciellt rum.

Sköt om er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar