söndag 16 december 2012

Madicken - bott ett år med oss......


När tredje ljuset brinner vi hämtar julegran....... var en vers vi alltid körde med till lucia förr om åren på förskolorna. Tyvärr kommer jag inte på mer just nu. men lovar att komma tillbaka om den dyker upp igen.
 Fina verser var det och lätt att hm hm hm komma ihåg!

I går kväll var det riktigt stormigt väder och har nog stormat i natt och i morse också.  De är ute med plogbilar och försöker få undan från vägar ,p-platser mm.
Jag måste nog snart skotta  av på balkongen.
Idag var det jul talltik på församlingshemmet igen, fast jag tror nog det får vara i år,  för vem vill ut och köra i detta väder om man inte måste förstås? Det är ju luciafirande där först med en liten gudstjänst.

Vi ska ju äta jullunch med sensus på tisdag så jag får spara mig tills dess. :)
I år har det varit julmat precis hela veckorna i december för mig och det har ju varit kul så kan ju avstå denna idag.

Jag har ju min tvättdag i eftermiddag också och sedan ska vi nog ta och gå igenom inköpslistan för jul så vi kan börja att handla lite mat. Någon julklapp har jag också att köpa fast det blir inte så många i år heller.
Ha nu en mycket trevlig advent söndag!


2 kommentarer:

  1. Tänk så fort ett år går :)
    Vi önskar er en fin tredje Advent!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Här är det mulet och "runt nollan". TROR inte att det snöar. Skulle behöva få bort lite snö från balkongen jag också./ Har köpt lite julklappar, främst till mina föräldrar men NÅGRA till får också. Skulle vilja ge till några till men kanske det blir något EFTER helgerna, när jag hinner. Kram!

    SvaraRadera