måndag 17 december 2012

Premiär turen!


Jo det kan man säga, jag har åkt tåget på Bottnia banan för första gången sedan invigningen 2010 idag. Det var riktigt fina vagnar och inte ner klottrade alls. For härifrån till Umeå med Josefin. Var på NUS, besöket gick gick snabbt och vi hann med ett tidigare tåg hem sedan. Mycket folk var det på tåget mest studeranden som förstås pendlar till universitet och hem.
Kungen var ju här och invigde  banan och vi fick mycket bra platser att stå på så  vi knäppte lite kort också. En riktigt fin upplevelse måste jag ju säga!
Nu kan man ju fara ända ner till Stockholm utan och byta i Sundsvall, vet inte vad det kan kosta men snabbt går det i alla fall.
Det har varit uppehåll med snöandet idag men på nollan har det legat så det har varit snögubbsväder.
Plogbilar överallt också.

När vi kom hem så for J på skolan och jag passade på att kolla igenom lite julmat och köpställen för julmaten i reklamen. Hittade tre affärer jag kommer att besöka för att inhandla den.

Nu ska jag ta och göra lite nytta här och sedan har vi ju en hund som måste gå ut. Ni får ha det så bra nu!




2 kommentarer:

  1. Låter intressant./ Menar Du att Du var där på invigningen och såg Kungen då?/ Här är det runt -3 grader nu och molnigt/mulet./ Har lämnat ett svar i min blogg./ Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi for ner på stan i tid för och få bra platser, och det fick vi ju. Längst fram! han invigde resecentret i stan, Nordmaling och Umeå. Åkte alltså med tåget.
      Fin upplevelse och minne!

      Radera