måndag 17 december 2012

Jullunchen.......

Ett litet snabbinlägg på morgonkvisten! Idag blir det julmat igen fast med sensus foliket nere på lokalen i stan. Hörde att Anders och Stefan varit till Umeå igår och handlat en massa" gosaker." Vi blir tydligen 15 stycken där.
Skriver mer i kväll! Ni får ha en bra dag ni också!


Haft en bra dag för vi fixade maten själva och dukade mm. Gick bara bra. Vi tog det som fanns i närheten ,inget fin porslin men söta koppar och glas mm, kokade på kokplattor. Det tog ju sin tid förstås men de andra skullle ju inte komma förrän mitt i dan så det gick bra. Kocken var duktig hade förberett det mesta hemma och Rut-Marie hade kokat skinkan. Vi ska äta rester i morgon sade vi och sedan får vi väl dela upp det som blir över. Vi fick en stor chokladask av Öa också ( Örnsköldsviks allehanda) med mycket gott i. De är våra grannar i det huset.
Gästerna hade med sig julklappar till oss alla och var så glada för vi tog initiativet till en jullunch med dem. Jag har inte öppnat mitt paket än, men det känns tungt. Vi fick också disktrasor med sensus tryck på och på den ena var det tryckt vad sensus betyder.
Jag fick åka med R-M i morse och sedan tog jag bussen hem. Bilen fick stå fast i morgon blir det förmodligen längre i stan för har lovat damerna här att de ska få köpa lite julklappar. Maten ska vi ta på hemvägen , stannar på Willys och tar de varor jag sett var billiga där. Bland annat julskinkan. Får bli Coop på torsdag tror jag och resterande från vår närbutik.

Jag ska ju fara till Rundvik skolan på fredag eftermiddag, rektorn ville träffa mig sade han igår då han ringde, så nu hoppas jag jag åter igen att jag  kan göra ett gott intryck på att få jobbet. har ju ringt honom fyra gånger och visat mitt intresse och sedan har jag på eget initiativ varit där och hälsat på och mött världens fina personal, det värmde ska jag säga. Fick Gafsele känslan tillbaka. En tjänst på 75 % och närmare att köra från här.

Nej" nu vill jag gå ut "sade Madicken!  Mors, mors/ eller hur var det " Humle och Dumle " sade därifrån skafferiet nu igen?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar