onsdag 19 december 2012

Maten......

Igår när jag kom till sensus och tänkte hjälpa till att äta resterna från jullunchen så fick jag höra att det hade varit varmt i kylskåpet hela dygnet eftersom en säkring hade gått. Vi hade ju mycket mat kvar så det gick ju inte att äta den då. 
Jag kokade i alla fall kaffe och tog några chokladpraliner i stället. Stannade en liten stund sedan for jag ner på stan  innan jag for vidare till Willys för lite inköp. 

När jag promenerade där på gågatan så blev jag stoppad av två tjejer, en med systemkamera och den andra med block och penna. De frågade om jag hade lust att svara på en fråga så här i juletid. Jag sade att nog skulle väl det gå bra, sedan tog hon ett  kort och det skulle tydligen komma i allehanda om några dagar.
Har väl aldrig blivit stoppad så där förr och vem har svaret direkt , men nu var det ju om jul och nyår så jag fick ju ur mig ett kort svar i alla fall.

Jo förresten , jag hamnade ju på en Västerbottensnytt intervju , då vi bodde i Meselefors tror jag det var men jag minns ju inte vad de frågade men det var något om inlandet har jag för mig .var på TV samma kväll minns jag.

I eftermiddag ska jag fara till Rundvik för rektorn ville träffa  mig igen ,  så hoppas att  det leder till någonting postivt nu då. Håll tummarna!

Ha en riktigt skön dag och glöm inte ljusen!


3 kommentarer:

  1. Vi håller tummar å tassar för dig!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han skulle ringa och meddela före jul sa han och då måste han ju höra av sig i morgon för inte sjutton kan han väl ringa på julaftonen. :)

      Radera
  2. Håller alla tummar och tår!!!/ Lycka till!/ Trist det med kylskåpet och så nära inpå jul också...Kramizar

    SvaraRadera