fredag 14 december 2012

Snöar,snöar..........


I morse hade vi bara några minusgrader och det snöade  Det kom säkert ner ett par decimeter i natt också. Det har snöat som bara den idag. Jag har varit ute med en som gillar den vita varan men ni kan ju gissa vem. Hon hoppade upp i alla snödrivor och stoppade ner nosen i snön, huvva!
Måste ha ett längre koppel snart hon kan springa längre in på drivorna och jag kan stå kvar på vägen.I och för sig så är jag inte uppe i snödrivorna som hon om ni fick för er det /hi h!.
Igår  kväll såg jag min första skoter köra förbi flera gånger, har bara hört dem sedan vi flyttade hit. Tycker nog att de hör hemma i fjälltrakterna först och främst.

Har också sopat av bilen och den fick vara röd ett tag,men nu har den ändrat färg igen, så jag måste ta med mig sopen igen då jag far dit i kväll.
Josefin är och sjunger med luciorna och kören hos pensionärerna på Husumgården, igår sjöng de på sjukhemmet med nöjda människor.

Det är innebandycupen i natt men de behöver inte stanna hela natten, så jag måste hämta henne innan midnatt i alla fall. det är ju sista gången på grundskolan för henne sååååå1

Jag har också strykigt de resterande juldukarna och placerat ut, men julgransmattan får vänta en vecka till.

Nu väntar vi på att kycklingen ska bli färdig stekt, och jag kan sätta på riset och fixa såsen.

Jag hoppas ni alla haft en bra dag idag också! Med eller utan snöfall och plogbilar som får köra i skytteltrafik! Avslutar med Jenny Nyströms målning, lånad från google!


Ha det tills vi hörs igen, Bye, Bye!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar