måndag 10 december 2012

Minus 20 grader.........



OJ OJ OJ vad kallt  nu på morgonen, måste gå ut och värma upp bílen. Tur man har en kupe´värmare också för det är ju inte bra att sätta sig direkt i en kall bil.
Jag ska i och för sig inte fara någonstans idag bara lämna av Josefin vid skolan. Körde ju till stan flera vändor igår så jag måste spara på bensinkostnaden lite. Visserligen hade den ju gått ner till 13 kronor nyligen men ändå.
Det finns lite att göra här också. men i morgon ska jag fara ner på sensus i alla fall.
Middagen igår var som vanligt mycket god och jag tyckte det var mer att välja på i år. Massor av olika fiskrätter var det, lax tillagad på olika sätt bland annat.
Köttbullarna var jätte goda,  ja jag kan inte sitta här och plocka ut maträtterna, smakade på det mesta men till efterrätt var det kaffe, godisar dvs knäck, mintpraliner skumtomtar  och kladdkaka, lingonkaka mm mm mm!
Behöver nog ingen julmat hemma  i år. :)

Pengarna går till en  studieresa i vår, vart vet de inte än , men kanske till Åres hotell. Det är ett fint ,stort fjällhotell och sedan har de även en chokladfabrik där.

Idag blir det bara korta  promenader med Madicken, hon tyckte att det var kalt igår kväll också men hon måste ju ut och lufta sig som alla andra djur.
Jag hittade en fin vit tröja på Cubus igår för 74 kr, de hade en del plagg nersatt till 50 % så det var verkligen ett impulsköp/ fynd!




Var rädda om varandra och må så gött!

4 kommentarer:

  1. Brrrrr.... Vi har det mildare! Bara -3,6.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jo kylan kändes allt när jag var ut, men förhoppningsvis blir det mildare under dagen. Kramiz ,Gunilla.

    SvaraRadera
  3. Här är det just nu -3--4 eller så. Men jag hoppas att det håller sig så, -20 är ju i kallaste laget./ Har fortfarande lite ont, men det går ändå åt rätt håll./ Kram

    SvaraRadera
  4. Ett tillägg.../ Låter ju onekligen jättegott med maten./ Man skulle ju ha en egen chokladfabrik...

    SvaraRadera