tisdag 11 december 2012

12.12.12!


Ett historiskt datum idag igen. har nyss kommit in från att ha varit ute och sopat av bilen och stoppat in motorvärmarsladden en stund. Har ju en äldre modell av kupe´värmare i bilen. Fick den av min mor då hon levde, den fungerar och det blir varmare av den än den jag köpte på OK/Q8  för ett tag sedan.Sedan är det ju många minnen med den!
Det snöar fortfarande så de får ut och ploga idag också!
Ska fara ner på stan och hälsa på Anders och de andra på förmiddagen och kanske vi planerar för jullunchen på tisdag också.
Temperaturen är endast minus 10 grader,  men det blåser lite lätt!

Igår bakade jag en sockerkaka igen , men den får bli till kaffet mm nu i veckan, kan ju inte frysa allt vi gör heller. Vi har nog mycket i frysen nu men det ska bakas en kaksort till och det är drömmar.

Ska också börja handla så smått då det gäller livsmedel.  Kan då ta färsk varorna någon dag innan julafton.
Vi brukar inte ha så mycket egentligen, då det bara är vi här. Det brukar bli rätt bra med mat ändå som räcker länge.

Några juldukar som är kvar ska strykas idag och sedan är det bara att fixa i ordning julgranen. Belysningen fungerar i år igen!

Hoppas att ni får en fin vinterdag där ni bor och simma lugnt!





2 kommentarer:

  1. Jo, NU kom jag ju in./ Kul datum och jag lyckades ju dessutom skapa den här bloggen 12 minuter över 12... MITT datum är ju OCKSÅ speciellt. Har också en väninna som är född den 22/2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad bra, har du bestämt vad din blogg ska handla om. Filmer? Kul att du hann starta den på klockslaget. Sköt om dig!

      Radera