torsdag 6 december 2012

Äntligen fredag igen!

Igår kväll snöade det och höll på ett tag under natten. Än har inte plogbilarna satt igång här,  jag ska i alla fall gå ner och sopa av bilen och stoppa i sladden till motorvärmaren snart.
Igår ringde Anders och talade  om att jag inte behövde köra ner på stan för det vräkte bara ner och han skulle fara hem tidigt.
Bra tänkte jag så jag började baka mina bullar och en chokladsockerkaka vilka ska ner i frysen förstås. Ja vi smakade ju på bullarna och de blev goda. Jag tror det får bli en sockerkaka till i kväll för den brukar ta slut rätt fort. Jag strör lite"snö" ovanpå innan serveringen så den lyser upp lite. "Snö "? tänker ni alltså florsocker.

Köpte ett paket med pepparkaksbygge i veckan,det har jag aldrig gett mig på, så det ska bli spännande, har ju bra hjälp nu!
Minns att vi fick ett pepparkakshus av en konditor I Sala, då jag var yngre och en brun bricka stod den på  och vi ställde den på  tv:n.
Minns aldrig att vi smakade på den kanske efter alla helger? Men den fick stå kvar i plastpåsen på grud av damm mm.

Konditorn Lennart var pappa till min bästa kompis Jane så det var väl därför vi fick en present antar jag.Hans semlor var också lite speciella med en rosa så kallad tuppkam på locket.

Nu måste ni ha en bra mysfredag för det ska vi ha!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar