lördag 8 december 2012

Lördagkväll!



Idag har det snöat rätt ymnigt och varit en sex, sju grader kallt. Perfekt promenadväder eller med sparken. Jag och Madicken gick väl inte så långt just idag .
Jag var till affären idag och handlade för helgen,inte så mycket  men mat måste man ju ha. Det är rätt skönt att handla på en lördag på vårt ICA, inte så mycket folk då.
De hade gravad lax i skivor för ett billigt pris så det blev en lunch med lax, köttbullar , korv och potatis ." "Mini "jul kan vi kalla det.
Vi ska grava vår lax som ligger i frysen själva i år. Ska bli spännande för det har jag aldrig testat på.
Det har bakats idag med, Josefin gjorde några franska kakor och Jenny håller på med tryfflarna. I morgon blir det drömmar och flarn.Sedan tror jag vi klarar oss rätt bra med kakor etc.
Jag själv har tagit fram jul- lådan med alla tomtar och de har fått sin plats i och vid öppna spisen. Några ska stå på andra ställen  vårt vardagsrum. Några ljus ska också dit.
Granen får vänta en eller två veckor till.
Jag skulle ha strykigt de resterande dukarna men det är ju en dag i morgon också. Man ska ju inte stressa för man brukar bli klar med det mesta till julaftonen ändå.
Vi brukar ta det lugnt här.
Det var lite av det jag hållit på med idag.


Good Night everyhopa!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar