lördag 24 november 2012

Regnig/ lördag!

Ja idag har det regnat precis hela dagen, men jag har varit på affären och inhandlat mat för helgen. Det blev tacos med diverse tillbehör ni vet.
Skulle baka lussebullar också men jag blev sittande med alla utgifter och nu är de nerstoppade i kuvertet och ska skickas någon dag framöver.
Det får bli bakning i morgon. Då ska det bli lussebullar och kanelbullar hoppas jag!

Igår hade vi strålande solsken och jag började klockan 12.40 fick köra i det fina vädret fram till Nordmaling där möttes jag av en hemsk dimma men den avtog då jag svängde mot Gräsmyr, fast det var mulet och bara tråkväder sedan. Konstigtb egentligen att det kan skilja så mycket på bara ett par mil.
Fast innan jag for så tog jag och Madicken en riktigt långpromenad i solen så hon skulle klara sig ett par timmar.
Barnen hade tränat in sig på att var "småstjärnorna" så det var upppvisning för föräldrarna. Några barn for hem med sina föräldrar sedan/ så det blev mycket lugnt på fritids med resterande barn för en gång skull.
Man kan göra mer aktiviteter då det är ett fåtal kvar, fast vi var ute efter mellanmålet

När jag skulle fara hem från Hörnsjö så var det dimma och jag såg inte mycket framför bilen och mörker förstås. Jag avskyr att köra i mörker och i dimma men det gick bra hela vägen hem.

Väl hemma så fixade vi lite gott till x-factory, grönsaks dip och kex samt päronsaft.
Jag tycker att ICA:s päronsaft och äpple är så goda, det blir 1 liter av de små förpackningarna och billiga är de.


Ni ska ha en fortsatt trevlig helg!




Denna dryck är sååååå god och billig smaka den ni också. 3.90 kr.Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar