onsdag 21 november 2012

Öppet hus nr 2................


Ja då blir det en sådan där lång dag igen, med nästa gymnasieskola som skall besökas  i kväll. Har själv aldrig varit in på den så ska bli intressant. Den vi var på i veckan har jag varit på ett flertal gånger och tycker bland annat att den ligger så vackert. Man ser älven, och det är inte långt till grönområdena. Ett stort fritidsområde finns där med måga roliga aktiviteter.
Denna som vi ska till i kväll ligger mitt i stan.

Vädret ja igår kväll var det minus fem grader kallt så jag funderade på om jag skulle sätta i motorvärmaren eller ej. Det behövdes inte för i morse var det plus fem grader i stället.
Solen lyser med sin frånvaro än så länge men vi får väl se fram på dagen om den kikar fram.

Lillkillen ville lämna min julalmanacka igår men han måste få komma igen senare eller om jag far förbi hos honom och hämtar den. Är ju aldrig hemma så jag kan få den, men det ska bli bättre med detta/ inte så mycket att fara på så det blir lite advenspyssel hemma då.

Madicken har varit ute på sin morgonpromenad också, och det gick ju bra som alltid, liten långpromenad igen blev det så hon klarar sig till Jenny kommer hem. Hon har alltid sovmorgon på onsdagarna till 13.00 och måste till skolan för en ända lektion. Bussarna går ju så knepigt, måste ta tio bussen så det blir lite håltimmar där också.

Josefin har åkt med mig i tre dagar till Västernorrlands nytt där hon praoar denna vecka. Hon får följa med på deras repotage utflykter. Idag skulle de till Sollefteå och göra något med skidor. Fredag var det visst Sunsvall.
Igår kom hon till sensus och intervjuade Anders. Ska fixa och klippa i materialet sedan.

Vid tre tiden igår var det nyhetssändning härifrån och hon fick läsa upp vädret.
Skulle få allt hon gjort på en cd- skiva på fredag. Kul minne!



Har väl inte så mycket att skriva om just nu men det kan ju bli mer så jag återkommer kanske hit igen


.
Lite november ljus i mörkret!

1 kommentar:

  1. Låter intressant med praon och att få en CD som minne sedan./Novemberljus är ett vackert och poetiskt namn på en blomma.

    SvaraRadera