onsdag 14 november 2012

Mild november morgon!

Har varit ute med Madicken alldeles nyss och det var lagom temperatur i dag också. ingen annan var ute och
motionerade annars brukar vi möta både hundar och de som går med stavar. Det ser rätt kul ut när de kommer med sina stavar,jag har aldrig provat. Synd bara att de kostar mycket, om man ska de som verkligen ska ha ett bra köp.
Det här med att dansa Zumba är ju också en ny grej som kommit hit, jag ska pröva på det också någongång. S  zumba ledare med certifikat i Dorotea är verkligen en hålligång människa må ni tro. Hon sa att nästa gång jag kommer dit upp så skulle hon dra ihop ett gäng och jag skulle få testa på. Låter ju trevligt men är jag däruppe så här års så vill jag hem innan det blir mörkt ( gillar inte mörkerkörning nu för tiden)
Det finns en kurs här i Husum  förresten men den är på söndag kvällar och vem vill ta en sådan ledig dag före ny vecka?
Ja ja det får bli när det blir........

Motion är ju viktigt för att vi ska må bra! fast jag promenerar ju mycket ändå förstås, så nog får jag röra på mig.

Gå igenom min planering för morgondagens jobb i klassen,/F-1/ , de ska visst skriva meningar i sin" glad svenska" bok och förskolebarnen ska jobba i sina "muminböcker." Tänk vilka roliga namn de har på svenska böckerna nu för tiden.
Vi ska också ha elevens val och jobba med att bygg en julstad av värdelöst material. Kul, sådant gillar jag.

En riktigt njutningsbar onsdag ska ni ha !

2 kommentarer:

  1. Här är det mulet och runt +10 grader./ Motion är bra men så här års också mest TRÅKIGT och inget jag mår bra av direkt./ Men ändå nödvändigt.

    SvaraRadera
  2. Undrar lite vad Du menar med dyrt när det gäller gåstavar./ Har för mig att mina kostade 400 eller omkring för några år sedan./ Just nu är det solsken och +4 grader här.

    SvaraRadera