torsdag 15 november 2012

Arbetsdag nr fem......

Idag är det torsdag och jag for mina sex mil upp till Hörnsjö för att jobba, jag hade först ettan och de tre förskolebarnen. vi hade svenska och sedan elevens val med några andra årskurser. där var de indelade i grupper om fyra och skulle bygga deras julstad av värdelöst material.
Sådant gillar jag att jobba med så vi hade kul och tiden gick fort. Blir stressigt då man har en lektionsklocka att rätta sig efter.
Fritids var det sedan fram till 15.40 då jag for hem.
Hade lite bensin kvar i bilen ,förresten såååå lite har jag sällan i tanken,nu var det nästan slut. Men de säger ju att reservtanken rymmer cirka 10 liter och det är ju rätt mycket.
När jag hade kommit hem så sa Josefin att hon tappat nyckeln hit hem, men det var inne någonstans, vi letade men ingen nyckel den var som bortblåst.
När jag gått sista promenaden med Madicken så kastade jag ett öga in i kattkorgen och vad tror ni jag fick se? Jo nyckeln!!!!!!! Hur den hade hamnat där är ett mysterium. :)

Nu säger jag god natt alla!


 
Mysig skola på landsbygden,några mil norr om Nordmaling,/ Västerbotten.



4 kommentarer:

  1. Tur att ni hittade nyckeln! Ibland lägger man ifrån sig saker på de mest konstiga ställen :)
    Ha en fin fredag!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det som är egendomligt med nyckeln är att hon lagt den på vantarna på golvet och mattan under hade Madicken fått fnatt med. Kattkorgen står på motsatta sidan så hur nyckeln hade där och under en massa grejer. :)

      Radera
  2. De flesta vill nog jobba men alla kan eller får inte!!!!!!/ Tydligen vill även katter leka "Gömma nyckel"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är i lektagen ibland.Nyckeln låg ju under en massa saker. å så gött!

      Radera