söndag 14 oktober 2012

Måndag igen.....





Det syns verkligen att höstmörkret kommer smygande igen. Men det har ju inte varit så många minusgrader än. Igår regnade det på morgonen men sedan hade vi ett riktigt fint väder resten av dagen. I fjällvärlden Dorotea och Borgafjäll hade det snöat under natten men det var bara blötsnö som kom ner. I Borga kan det ju ligga kvar  och det förväntas mer snö däruppe.
Lite tidigt med snön här vid kusten,tycker ju att löven måste ramla bort först. Nog hinner vi få vinter här också.
Det är ju klart att det lyser upp det mörka därute också.

Idag är jag ledig och skall göra lite nytta igen. Köksgardinerna måste absolut upp idag är lite less på de som suttit uppe sedan vi flyttade in.
Madicken och jag ska väl göra lite promenader också för ut måste man ju.

Jag återkommer nog hit under kvällen om jag gjort något mer intressant. Har ju en bok jag håller på att läsa också, den är faktiskt rätt bra.
I kväll är det ju " De okända" på tv och igår var det riktigt spännande på "Spårlöst" men de hittade halvsystern tillslut efter alla omständigheter.

Jo , jag ska ju på en föräldraträff i kväll det handlar om nians beslut om skolresan i vår. De vill ordna med ett maskerad-disco igen så de får in massor av pengar. Det gick bra med detta i fjol.. Vart de ska på resa de vet de inte riktigt än. Tid finns ju.

Sköt om er nu alla!



1 kommentar: