måndag 15 oktober 2012

Höstrusk idag!

   Halloj, tvättade fönstren i går och........................................



Det har regnat som spön i backen hela natten och fortsatt nu på morgonen men nu har det övergått i snöblandat också. Temperaturen är omkring nollan .
Det är ganska  kul med facebook egentligen för jag har fått olika upplysningar om vinter i Dorotea, Borgafjäll, Åsele  igår och alla som skrev om det är lika glada för att de äntligen fått vinter.
    Men jag tycker ju att vintern är så lång häruppe så snötäcket kan gott och väl vänta någon månad eller två
 

   Idag har jag den där kursen igen men jag tror jag ska skippa den och förbereda mig med ett studiebesök
    på en skola i Rundvik imorgon.
    Ett jobb tilll på gång. Det är närmare att köra dit än till Hörnefors. Jag fortsätter
   i Hörnefors också, fast detta är heltid.
 

   Igår var vi på föräldraträffen på Röda villan, halva styrkan var där vilket ju är dålig stil eftersom det
   handlade om elevernas jobb till att samla in pengar till en kommande skolresa.
   Det blev ett disco i alla fall /maskerad/.  Det var lite inköp vi skulle dela på så jag tog på mig att skaffa en
   platta med 24 spriteburkar och sedan skulle alla baka chokladbollar bland annat.

   Vi skulle vakta i skift, jag skrev upp mig på mellantiden 19.00-22.00 fast stannar nog tills det slutar för
    annars måste jag hämta Josse en extra gång.


    Vi ska ju hämta Jenny den helgen också fast hon kanske tar någon buss ( om det går någon ) neråt så
    slipper jag fara ända upp dit och kan möta henne i Åsele eller Umeå.
    En bilkörning på 40 mil fram och tillbaka tär ju på bensinkostnaden och sedan vet jag inte om jag orkar
    vara vakt på ett disco efter vi kommit hem, fast det återstår att se.
    Hon trivs där på hotellet i alla fall, det kan bli hotell Borgafjäll i vår.

 
    Må så gott nu!
 
 
  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar