onsdag 10 oktober 2012

Lilla, lilla lördagen vecka 41.....



Har inte riktigt hunnit vara här inne på denna veckan som ju snart är slut. Jag ska nu försöka komma ihåg vad jag gjort.
I fredags skiftade jag till  vinterdäck trots regnandet. Jag fick hjälp av en vän som ställer upp lite då och då när jag ber om något.
Att jag la på dem nu var för att vi skulle fara upp till Dorotea och lämna av den äldre dottern som skulle praktisera i ett par veckor på hotellet där.Vi for på söndagen......
Hon verkar ju tycka att det var roligt från första dagen.

Den yngre dottern och jag for hem samma dag och vi var hemma vid 20.00 tiden . Jag gillar inte att köra i mörker nu för tiden men det gick bra hela vägen. Man måste ju vara riktigt vaksam med  överalt ,älgar,renar och björnar kan vara var som helst. Dessa djur vill man ju inte träffa på under bilkörning. Framför allt inte nu på höstsidan då det börjar att skymma rätt tidigt.

Måndag var ju skoldag för den yngre och jag var hemma för att försöka göra lite nytta , samt ta igen mig lite från söndagens  körande.
Kan inte förstå att det går åt mer bensin då man far uppöver mot då man far därifrån. Uppehåll i Åsele.


Igår tisdag hade jag anmält mig till en kurs här i stan "För en friskare livstil", hon som höll i den var så bra att lyssna till och denna kurs var givande från första stund. Den håller på  8 tisdagar.
Det är Sensus som anordnar den.

Idag ska jag vänta på den yngre dottern som skulle ta bussen ner hit för hon skulle ha något inhandlat till lördag och även på fredag för skolan.
Festprissen har kläder att låna ut och billigt, Musse Pigg kläder eller vad hon nu bestämmer sig för, de har en lära känna dag på skolan för hela högstadiet och speciellt för de nya sjuorna.

En vit T-shirt till tjejkvällen på Röda villan på lördag, skall nog användas till att tryckas något på.

Jag själv har en massa föreläsningar från ett meddelande från skolans rektor att gå på nere i stan. Det var tydligen en föräldramässa då. Det gäller bara att bestämma sig för vad man vill lyssna på för alla verkade så intressanta.


Ha nu en bra höstdag.......





 Detta är Arken  med bibliotek och föreläsnings salar mm............. Tjusigt va?  Men det byggs ett hotell alldeles till höger om den vita stolpen och det ser gräsligt ut, gråmelerade betongplattor och 12 våningar........ Foppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar