torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag!


Idag  ska det väl ätas bullar över hela landet antar jag. Vi har några i frysen som Jenny bakade igår,på en hel liter. Degen jäste och var så stor då jag kom hem och bullarna såååååå goda.
Ett vackert höstväder var det igår också och man lade verkligen märke till alla glada höstfärgerna överallt i naturen.
Idag regnar det igen men få se om solen kan titta fram under dagen i alla fall!

Det blev en fin 18 års födelsedag igår, vi åt smörgåstårta till middag . Det var mycket gott på den ,bland annat räkor,ägg , ostkräm oliver vanlig ost mm.
Jag beställde en sådan där "stubbe" den var billig och bakat på ett mycket bra bageri som nu gott ihop med Coop Forum i stan.

Idag ska jag försöka att städa lite mer här hemma, och ringa några samtal igen om mina projekt så jag kan komma längre i mina tankar om eventuella egna jobb. Jag är annars kvar i Hörnefors också.

Madicken ska ju ut också så det blir lite promenader också. Hon har börjat vakta sina grejer så ingen ska ta dem , katterna vill hon leka med med men det vill ju inte dom. Tycker hon är lite för besvärlig då hon springer efter dem :)

Men detta vaktande är inte bra i längden,  men ska kolla upp med dem som vi övertog henne av om de känner igen beteendet eller ej kanske man kan få lite tips för avvänjning. Lägger bort grejerna när hon ser det och där får de ligga ett par dagar. Hon gnäller lite och letar efter dem sedan. Idag tog jag ner pipen ( pipande mask) hennes älsklingsgrej,  och den for hon med under sängen och låg där tills vi gick ut. Sedan in och kolla läget  om den ligger kvar eller?

Det går ju och få ur det beteendet  men hur, och på bästa sätt?

Raserna i henne är ju sex olika,, schäfer, spaniel, pudel, finsk spetz, lapphund och en till.
Det sitter väl i någon gen eller vad det heter då det gäller djur. Schäfern vaktar ju........?

Nej ha en bra dag nu och ät många kanelbullar!  MOIN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar