torsdag 27 september 2012

Kanske äppelmos......






Igår kväll då jag var ute med Madicken så gick vi till en bekant i ett annat ärende. jag fick då se att han inte hade tagit reda på sina mängder av äpplen. Antingen bristande intresse eller så har han inte tid för han jobbar på fabriken och det är långa dagar de har där.
Han sade ville jag ha så fick jag komma och plocka lite. Kanske jag går dit idag någongång. Det var länge sedan jag kokade äppelmos. När jag gjorde det så använde jag en sådan där vagga eller vad de nu kallas. men någon sådan har jag inte längre. men det får ju gå ändå.
Jag ska nog gå ner dit och ta fall frukten för tror inte jag når dit upp för att plocka ner de äpplena..

Äppelträdet här utanför blir inget tror jag för de är fortfarande så små,så små.

Jag ska också fara ner på stan och fixa lite inför Jennys 18 års dag på onsdag, och sedan gå in på Sensus ett tag och se vad de har för sig. Lite kaffe kanske kan finnas också.

Lite mat ska det också köpas på hemvägen, det ska bli skaldjurspizza i kväll tror jag. I helgen ........ ja vi får se vad det kan bli........


Nej nu ska jag göra mig klar så jag kan fara men först måste ju hunden ut!

Må så gött nu alla!










Kan ju bli rulltåra med äppelmos också, gott till fikat!





 

2 kommentarer:

  1. Äppelmos är gott till mycket!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Äppelmos är gott och det är absolut gott till mycket./ Skaldjurspizza låter gott också./ Får passa på och säga "Grattis" i förskott till Jenny!/ Kram från mig

    SvaraRadera