söndag 28 oktober 2012

Kyrkklockornas öronbedövande klang........

Idag när jag var ute med Madicken så hände det något intressant. Precis när vi kom mitt under klockstapeln
till kyrkans hus så började klockan fara hit och dit, det upptäckte ju hunden och ville ju leka med dem. Ja vad tror ni blev följden av detta fenomen då?  Jo det satte igång och ringa och det dånade verkligen och Madicken hajade till och började skälla/yla. Jag tittade på klockan , jo hon var ju 11.00 så det var ju alldeles riktigt de skulle ju låta. Det var gudstjänst här i dag.
Jag har väl aldrig varit så nära då de börjat ringa och det var ju bara att skynda sig hemåt.

En vacker vinterdag har vi idag också med lite vitt på marken och några minusgrader bara. Jag såg att lärkträden här är fortfarande så fina med sina gula barr.Upptäckte också att det växte ett kastanjeträd här också.

Igår hade den ena nionde klassen arrangerat ett maskerad-disco eftersom det firas Halloween snart. Jag hade satt upp mig på vaktlistan från 19.00 till 22.00 tillsammans med några fler föräldrar från klassen. Det gick ju bra med allt. Det var liksom i omgångar först de små från 6 år till trean och sedan upp till sjuan.
De hade fått in bra med pengar i alla fall och det går ju till skolresan någonstans i vår.

Mycket förberedelser behövdes ju och allt gick som smort  må ni tro. Det var nästan mer fart på det yngre i början de tyckte nog det var spännade och kul. Det var en spökgång i källaren bland annat och de skulle /då de kom fram till spagettin leta efter en nyckel som ju ledde till en skattkista med hemlisar inuti.
Kokt spagetti var det att sätta fingrarna i och leta............

Tur att det var dags att ställa tillbaka klockan så vi alla fick en extra timme att sova ut på och sedan lov nästa vecka.Bättre kan det ju inte bli!

Ha en bra dag nu och njut av det fina vädret för det ska jag göra!

                                                                                                                            Klockans hemska spratt!
Vi bor alldeles i närheten av kyrkansHusum.......


Har lånat bilderna från google......

3 kommentarer:

  1. Ha en härlig söndag! Vi njuter av solen också!

    Kram
    /Julia å tjejerna

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket kan definitivt hända under en promenad.../ Vi har slask här nu, men jag tycker annars att det är på tok för tidigt för SNÖ!!! Lärkträden BLIR väl gulbruna sedan och fäller barren./ Antar att det är en hästkastanj som Du har sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror det är hästkastanj som växer en bit bort från vårt hus. Inga kastanjer har jag sett.
      Lärkträdet är fortfarande gult och vackert.

      Radera