onsdag 17 oktober 2012

Glädjen är stor.......




Igår tog jag ett initiativ för att besöka ett närliggande jobb som jag tänker söka. Ett fritidshem bara 25 km från Husum. När jag kom dit så möttes jag av personal som verkligen var gästvänliga på alla sätt. Jag kände mig som hemma där på en gång och rektorn var toppen. Det kändes som då jag jobbade i en by till Åsele i sju år.
Jag ska fara förbi med min ansökan i morgon och lämna den personligt. En tjänst på 75 % men kanske den utökas så småningom....

När jag kommit hem och jag och Josefin skulle åka på utvecklingssamtal så ringer telefonen och tur jag hann svara. En röst säger att en person i Umeå hade rekommenderat henne att ringa mig och fråga om en tjänst i en annan by skola. Eftersom jag vill jobba på små skolor så sa jag ju inte nej. Visserligen så är det i dagens läge ett vik på 25% men det kan läggas upp som man själv vill. Vi skulle träffas i morgon och titta på lokaler, schema mm. I mina ögon så är ett jobb jobb och man säger inte nej i dessa dagar!
Från och med vecka 45 så har jag i alla fall ett jobb fram till jul. Jag tänker som så att jag tar det och får jag /vilket ju är möjligt/ det andra som är närmare så tar jag det  eftersom det ju är ett fast jobb /det jag vet i nu läget./

Ska alldeles strax fara ner på stan dels till Anders på sensus och höra hur de har det och till Arbetsförmedlingen och klargöra för dem om denna lycka.

Ska möta Josefin på stan senare under dagen och vi skulle ordna med något papper som skulle skrivas på av stället där hon skulle praoa vecka 48.

Jenny trivs bra med sin praktik och vintern som kommit till dorro.

Men som jag ju sagt förut så får ni alla Leva och Må idag! :)

1 kommentar:

  1. Lycka till med jobben! Hoppas att du får den du helst vill ha!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera