onsdag 31 oktober 2012

Halloweendax!

Ja då har åter en amerikansk dag fått nå fram till de flesta här i vårt land. En rätt så kul grej egentligen  för det behövs lite spex av detta slag i höstmörkret.
Jag är ju inte den som köper godis för en massa pengar i fall vi får besök av någon utklädd filur. Förresten dörren därnere låses klockan 18.00.
Nej de får inte så mycket här inte. Allt är ju så dyrt nu så jag tycker faktiskt att det jag handlar får gå till familjen när det gäller matshopping etc.
Vi har väl haft några besök där vi bott tidigare faktiskt  men då har det oftast varit gårdens barn som kommit.
Hade halloween firande med fritidsbarnen och vi hade riktigt kul i Dorotea på den tiden. Potatismoset var färgat till lila minns jag och en vanlig plasthandske hade vi fyllt med vatten och stoppat in i frysen en stund, sedan tog vi bort själva handsken och vi hade en hand som fick ståta  i en bålskål  med något drickbart förstås.jäkligt bra initiativ tycker jag.

Idag har vi varit ner till Willys och helghandlat och ett stopp blev det också på Ö&B för de hade saffran / två paket för 10 kr och jag har för mig att det var sista dagen idag med det priset. Reklamtidningen kommer ju i morgon därifrån.

Vi var också upp och tittade efter vinterskor på skokanonen. Köpte inget. jag har hittat ett på stövlar i cellbes och skulle nog kunna tänka mig att skicka efter dem /
Jag tycker de har bra varor i allmänhet!.

Har ju tagit ledigt denna veckan eftersom det är skollov, det kan bli några små utflykter om vädret tillåter. Snön som kom i förra veckan har nu regnat bort men vad halt det var i morse då jag var ute med Madicken.
Sandbilen var ute och körde så det gick att gå här på trottoaren bland annat.
Ska koka lite kaffe och smaka på våra" chokladbollsspindlar" a´la Josefin..

Nu tänker jag gå och kika på Halvåtta hos mig, men jag återkommer i morgon.......
Ha en trevlig spökig kväll,  fast jag hoppas ni tar det riktigt lugnt ändå!

N

2 kommentarer:

  1. Åh så glada vi blir över att höra att du gillar cellbes.se det värmer vårt hjärta. Du är alltid varmt välkommen in till oss. Trevlig helg önskar Anna från Cellbes

    SvaraRadera