tisdag 4 september 2012

Lill lördag!












På min promenad här om dagen med Madicken så fick jag se en mycket fin solros, den var inte så hög men den lyste upp där i rabatten. jag har väl också satt frön någon gång men det har inte blivit så höga de heller. Men håll med om att de är vackra där de får växa.
Solrosfrön är ju verkligen poppis hos småfåglarna vintertid, men det kan ju hända att något frö ( om man har tid ramlar ner i en kruka med jord och börjar gro till våren. Detta hände oss i år. Fast någon blomma har vi inte sett ännu,endast en grön halv lång växt.

Idag ska jag jobba lite här hemma och förbereda mig för en intervju till i Umeå på fredag och den tror jag mycket på liksom den första.
Det är tjänster som ligger bra nära härifrån och inte korttidsvik. berätttar mer senare.

Vädret ser ut och bli toppen idag,det var så fint i morse vid skogen då solen låg på där. I natt fortsatte det ju att regna förresten, så jag hoppas på fint väder idag.

I kväll har jag anmält mig till surströmming här på kyrkans hus, det är hyresgästföreningen som bjuder och det brukar vara en god kaka efteråt.

Sköt om er nu och ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Solrorfrön gillas av pippisarna! De fina blommorna brukar vara tömda på frön när de är mogna, om man inte knipsar av dem och sparar till vintern.
    Vi brukade göra så förr, innan jag blev rullstolsburen :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra ide att knipsa av dem, ska jag komma ihåg.

      Radera
  2. Gillar OCKSÅ att fota solrosor när jag ser några. Kanske jag publicerat något snart, har nyligen fotat några. En med både en stor och en liten blomma växte på en för mig något udda plats så kanske fåglar har fört dit den? På vägen till Nynäshamn den 13/8 såg jag ett helt fält med solrosor - hade ju varit riktigt häftigt att fota./ Lycka till med intervjun!

    SvaraRadera