måndag 3 september 2012

En solig dag!





Idag blir det nog en fin eller vacker höstdag igen,fast igår hade vi ju också ett härligt väder.
Det är ju många som är ute i skogen och plockar svamp dessa dagar och jag tror det finns gott om dem också.
Har en vän på Åland som tycker sig se kantareller överallt och hon plockar i korgar och i fickorna och sedan hem och rensa och smörsteka dem . Låter det inte gott så säg? Nu höll hon på att plocka bär från havtornsträden på tomten.
Fast man behöver nog inte ge sig iväg till Åland för att plocka dem det finns nog här också, det är bara att veta var man ska leta för de flesta har ju sina hemliga ställen sägs det ju.
Uppe i Borgafjäll finns nog naturens extra av de mesta tror jag.
Jag har ett ställe här nere också som jag ska kolla in mer då det gäller hjortronen fast det får ju bli nästa år det.
Man ska ju inte ge sig ut ensam i okända områden och det viktigaste är nog att ha mobilen med sig ifall man skulle gå vilse.
Jag skulle nog bara ge mig ut för och plocka dessa gula goda svampar,och eventuellt fingersvamar. Ger mig inte på dessa champinjoner alls,dessa köper jag nog på affären.Den svampen har ju sin fiende också Vit flugsvamp.

Idag ska jag fara på stan i två ärenden men sedan ska jag nog pyssla på här hemma.
Må så gott alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar