lördag 15 september 2012

Jobb alldeles intill ........








Igår var jag och vikarierade i detta samhälle på skolan som ligger alldeles intill denna fina gamla kyrka.
När jag körde dit så var det ett mycket fint väder men då jag skulle promenera från parkeringen så började regnet falla.
Jag hittade i alla fall fritidshemmet där på baksidan och jag började vara ute i ösregnet tills det ringde in. Ja jag hade ju sällskap av flera gula regnjackor . Att de var gula var förstås att man skulle synas där på skolgården om någon ville något.
Väl inne så skulle vi ha elevensval i omgångar för lågstadieeleverna. De hade valt datorn och hade tidigare tagit bilder och skulle göra ett collage av dem. Vi laminerade dem sedan och satte upp på väggen.
Några elever satt och skulle hämta musik till bilderna eller skrev berättelser till dem.
Det var en ny upplevelse för mig men kul.

Vi åt lunch i en stor matsal , köttsoppa med eller utan klimp, mm. Hade rast och fick smaka på en väldigt god chokladkaka som någon  hade bakat. Det var dumlekolor i stora bitar ,jordnötter och små marschmellor som dekoration.

Eftermiddagen flöt lugnt förbi med lite olika aktiviteter som eleverna valt.
Jag slutade klockan 16.00 0ch då hittade jag ett roligt sms,och när jag läste det så får jagjobba 50 % ett tag till. Jag tackade ja för hon som hade andra halvan sa att det kan bli längre eftersom hon var sjukskriven på halvtid.
Det var väl en kul nyhet? Klart man tackar ja till ett sådant erbjudande  eller hur?

Idag ska jag tvätta igen, annars är det ju inget speciellt jag ska göra idag. Få se om han ringer på och vill ha bogserhjälp idag.
 Men jag hoppas ni alla får en trevlig helg! Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar