söndag 26 augusti 2012

Regnar!





Det regnar och regnar och har så gjort hela natten. Madicken vill inte ens gå ut när det öser ner så här. Får väl vänta tills det blir någolunda uppehåll.
Det blir ju i alla fall handduken som gäller då vi kommer in .

Idag ska jag tvätta lite men det blir på eftermiddagen. Det har visst kommit ett nytt fönster och en ny altan dörr till tvättstugan för det var så ljust och fint där . Ja det såg lite annorlunda ut då jag var dit och flyttade min plopp igår.
Det blir lite städning och planering av veckans middagar sedan, kanske lite inköp inför detta eller om jag tar det i morgon.
Hade tänkt och testa på en soppa med apelsin och fänkål i morgon och fisk idag. Någon slags wok på fredag med efterrätt.
Dags för utgifterna denna månad är det ju också fast dem satt jag med i går morse så det är bara till att skicka iväg dem.

Denna sång passar så bra idag så passa på  och sjung...........ha en bra dag!



Hej, sa Petronella i från Plaskeby.
Det är tid att fälla upp sitt paraply.

Sen så ska vi traska kring och ha det kul.
Det får gärna plaska ända fram till jul.

Glada ska vi ropa: Tjenare och mors!
Segla allihopa bort i en galosch.

Segla hela natten intill ljusan dag.
Är du rädd för vatten? Det är inte jag

 Text okänd
               








1 kommentar: