måndag 27 augusti 2012

Bara 6 plusgrader.........







Jag brukar ju inte titta så mycket på termometern på morgonen  men tyckte det såg så grått och trist ute då jag kikade ut genom  fönstret. Det ser ju ut som hösten verkligen gör sitt intrång nu. Jag hörde på nyheterna igår att de till och med varnade för nattfrost, fast jag tror ju att det var mer i inlandet. Inslag med snö i norra delarna. Det vill man ju inte ha än på ett tag.
Har förresten varit med om att vi fått snö i oktober då vi bodde i Lappland. Hade man tur så fick den ligga kvar och det blev riktig vinter men annars blir det ju den där slaskiga,blöta halkiga årstiden. Den är hemsk.
Det blir ju snart dags att lägga om till vinterdäcken igen. Tycker inte det var så länge sedan jag skiftade till sommardäck.:)

Madicken och jag har inte hunnit ta någon promenix än hon är lite trött och tycker att vi är uppe alldeles för tidigt. Ligger på min säng och sover efter att ha tiggt "fint" när vi ätit frukost.Hon får inte så mycket då vi äter men brukar få sig en liten,liten smakbit av osten, sedan brukar hon nöja sig med det och går och lägger sig igen.

Det ringde förresten en rektor ifrån Umeå igår och ville att jag skulle komma på en intervju på måndag om ett vikariat jag sökt. Tackade förstås ja.Det är på en förskola lite utanför stan åt mitt håll. jag gick in på internet och kollade upp barnstugan och det såg ju riktigt mysigt ut, byggt 1988.
Måste ju till arbetsförmedlingen igen för att få ett beslut på att jag kan få ersättning för bilkörningen dit också.
Jag far ju på den första träffen i morgon till Umeå.

Sköt om er nu så syns vi här snart igen!


ljungar





1 kommentar:

  1. Snö i oktober har jag upplevt flera gånger och då talar vi inte om LAPPLAND utan då mer om Gästrikland t.ex. Kanske i Stockholm också.

    SvaraRadera