onsdag 21 mars 2012

Värmande sol....

Idag är det ett strålande väder igen,och varmt, jag hoppas att det tinar en hel del idag. Jag och Madicken kunde faktiskt promenera i skogen igen. Jag trodde att jag skulle sjunka ner i djupsnön men det gick faktiskt rätt bra. Vilken lycka för Madicken att få springa där igen må ni tro. Jag hittade några fina björkkvistar där också men jag ska ta några av dem i eftermiddag.jag brukar ha några tillsammans med tulpaner men eftersom katterna är tokiga i mina nyinköpta blommor så skippar jag dessa och stoppar dit påskliljor i stället. I och för sig så har jag tulpaner i plast som jag kan stoppa dit fast jag tror att det får vara. Måste gå ner och fråga efter bananlådor på affären idag också, det behövs ju en hel del då vi byter lägenhet. Det är ju mycket som ska till tippen av det vi har,onödigt att det ska ligga i förrådet och ta plats år från år. Jag får se om jag orkar gå in på kyrkans hus och prata med prästfrun också,fast det känns lite besvärligt just idag. Jag hör av mig så får ni höra hur det gick. Nu ska jag i alla fall gå och fixa lite kaffe och äta min kaka jag bakade igår. En slags sockerkaka med jordgubbar på. Egentligen skulle det ha varit mandel på dem vid gräddningen fast jag la dit bären i stället. Den blev god i alla fall. Vi synes snart igen, ha en bra dag vänner!

2 kommentarer:

  1. Ha en jättefin dag ni också och lycka till!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Så det är bestämt med lägenheten nu, helt och hållet?/ Här är det just nu sol och minst +15 grader, årets hittills varmaste dag faktiskt!!!

    SvaraRadera