tisdag 20 mars 2012

Vårdagjämning!

.......då vet vi ju att äntligen lämnar vi den kalla,kyliga årstiden bakom oss och går mot sommar igen. Visst gillar jag vinter också,den har sin tjusning då det gäller skidsporter, och utomhusaktiviteter som grillning,och picknick ute i naturen. Hörde att klockan kvart över sex i morse så slog ljuset ut mörkret och det lät ju för härligt , äntligen ljusare och ljusare! Snart är det också dags att ställa fram klockan. I helgen är det Åsele vintermarknad också,förr var vi alltid där och fiskade på nappet. Det var så kul för det var mycket folk och tro det eller inte, så kunde man köra ut på sjön med bil. Jag gjorde det inte i alla fall, vi fick nog bra platser att pimpla på ändå.Isen är så tjock där uppe må ni tro. För att få uppmärksamhet av pressfolket som ju var där hade några släpat med sig soffor ut på isen mm. Lite tokerier allt. :) De sålde korv och bröd från en vagn på medar. Mysigt! billigt 10 kr. och sedan varma drycker eller läsk. Bensinen är ju rätt dyr nu men vi får se om det blir en tripp till själva marknaden på lördag. De fyller ju 50 år så lite speciellt är det nog. De ska ha hundutställningar där hela dagen och det vore ju kul att se något av det också. Jag brukar träffa mycket folk jag inte sett på flera år också. Det blir inte så mycket köpt för mig på marknaden,rökt sik eller rökt röding brukar vara min höjdare. På söndag är det ju våffeldagen också så då blir det att avnjuta den rätten med jordgubbssylt och grädde bland annat. Ja förresten / undrar om inte det var till att ställa om klockan den dagen också. Idag har jag ringt mina samtal igen och jag hoppas fortfarande på Broskolans förskollärartjänst. De var inte klara än,de har två intervjuer innan de anställer. Jag har varit på en och hoppas ju gå vidare. Ingen av de andra hade ringt sa hon jag pratade med idag,jag var den första som ringt och funderat lite. Låter väl bra? Träffade kyrkoherdens fru igår och hon frågade om jag var villig att ställa upp och jobba på Kyrkans Hus ibland. Skulle bjuda på kaffe och vi skulle diskutera detta sa hon.Visst kan jag göra det MEN..... Förmodligen så är det endast av intresse och utan arvode, och jag vill ha en liten penning för det, Frida från Miroi har jag bakom mig så vi får se hur det tar sig ut.

1 kommentar:

  1. Nu har det vänt i alla fall och våren kommer säkert snart.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera