söndag 25 mars 2012

Våffeldagen!

Ställde om några klockor i går kväll och de övriga i morse. Har varit ute med Madicken och när vi var alldeles i skogskanten här på området så hörde jag ett trumpetande som kom närmare och närmare. Jag tittade upp och fick då se ett trevligt vårtecken må ni tro. Det var en hel plog med vita svanar som flög över huvudet och norr ut mot Umeå.
Madicken hade liksom tänkt och fånga dem hon blev alldeles vild.

Det är ju våffeldagen idag så då ska vi fira den med att äta dessa med sylt och grädde. Man kan tydligen äta våfflor på olika sätt och tillsammans med en massa intressanta ingredienser i köttväg. Jag läste detta i en receptsamling jag hittade här på internet. Kopierade länken så jag återkommer med lite olika smakförnimmelelser om ni vill.

Det står tvätt på listan annars och sedan tänkte vi nästan börja packa ner i lådor och bära över till den nya lägenheten.
Tänkte börja med förråden inne,se över lite vad som ska vara kvar och vad som kan tänkas slängas.
Har lite svårt för att slänga saker egentligen men å andra sidan kan man ju inte spara på sig hur mycket som helst heller.

Det blir nog en fin och varm dag idag, så man måste ju ta vara på den också och se till att man kan ta en liten paus och vistas lite uteomhus också.

Det regnade hela dagen i går så Åsele vintermarknad fick nog vara, och bensinen sparades den är nog så dyr nu. Man får tänka sig för när man ska ta bilen och vart man ska åka nu. De säger att den kommer att bli ännu dyrare vilket jag inte hoppas  alls.



2 kommentarer:

  1. Vi åt våfflor till frukost. Gott!

    Kram
    /Julia å tjejerna

    SvaraRadera
  2. Så tjusigt med svanarna./ Det var längesen jag åt våfflor men mums så gott det är./Får mig att tänka på fjällen för många år sedan.

    SvaraRadera