måndag 5 mars 2012

Sandning,sandning.....

Helgen hos oss har varit mycket solig och fin fast minusgrader. Det har varit halkigt som bara den. Man har inte velat gå så långt med hunden på grund av att man varit rädd för att halka. På eftermiddagen jag tror det var lördag så träffade jag faktiskt rätt månfga som var ute i olika ärenden här uppe på höjden, de klagade på att de inte varit eller tordes gå till bilaarna för det var rena rama isgatan vid parkeringen. Det kan jag ju hålla med om,jag brukar ta den vägen då jag går och slänger mina sopor i sophuset. Ja dessa fick vara tills idag måndag. När jag kom in efter att ha rastat Madicken så beslutade jag mig vör att ringa jouren och begära en rejäl sandning här. Jag kom inte fram utan lämnade ett meddelande på telefonsavararen. Jag väntade att gör de något så kanske de kör upp som igår söndag,men inte då. I morse hade de sandat på vägen upp till vändplanen och hela backen ner på byn. Lite senare km en traktor och la på grus på vår parkeringsplats och här inne på gården. HURRA1 Det lönar sig tydligen att ringa och lämna meddelanden :) Men den andra parkeringsplatsen lite längre upp hade de inre sandat någonting alls där är det bara blåisen. I mitt meddelande så sa jag också att det ät bästa att slänga på sand för det är ju många äldre som vill ut och gå eller ta bilen men inte törs gå ut på grund av att ramla. En hemsk tanke tycker jag ,de bor ju här och måste ju få känna tryggheten i att kunna fritt få röra sig utomhus också. Men visst är det här med att det behövs sandas någonting /för hyresgästföreningen på omtådet att ta tag i? Det tycker jag! Annars hade jag tvätten igår och fixade till fläskfileen mm till middagen. Idag blev det nudlar och köttfärssås. Det blir bara snabba rätter under sportlovet nu som ju har kommit upp till oss. Det kan bli lite små turer/ utflykter vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar