fredag 2 mars 2012

Det tar sig!

Idag så hade jag en träff med Frida på Miroi vid 10 tiden och sedan klockan 12 skulle jag vara på en arbetsplatsintervju lite utanför stan och på en förskola. Jag blev faktiskt bjuden på lunch där också. Det var en mycket fin skola med en härlig målad vägg av gamla Ö-vik. Konstnären var härifrån och hade fått till hela konstverket med ett sådant djup att man fick för sig att man stod mitt på torget i stan Kan inte förstå hur man kan få det att se så verkligt ut egentligen. Allt gick jätte bra och personalen var helt underbara att ha och göra med så jag hoppas nu att jag blir uttagen till den andra och sista intervjun där om någon vecka eller så. Efter jag hade varit där så for jag till Kvantum och handlade och ett kort ärende på Rusta där det förstås blev lite surr med Lena och Goran. Vi åt kycklingmarinerad gryta med ris och grönt i kväll, de hade smakprov på det på ica affären och det var så gott. Vädrets makter ja ska jag verkligen prata om det? Jo det har varit soligt och fint idag också,med det har verkligen stormat här från morgonen. Jag var ute med Madicken innanjag skulle fara i morse och det var halt som sjutton, en kortare promenad blev det. Jag gicj hemåt och låste upp dörren och skulle gå in,kom en vindpust som inte var av denna världen. Jag skulle skynda mig att ta tag i dörren så den inte hann smälla mot väggen och u detsamma hör jag ett förfärligt rasslande bakom ryggen. Trodde det var granntanten igen men när jag vände på mig och tittade in vad tror ni jag fick sé om inte spegeln den hade blåst ner med både krok och alllt. Men det mesta hamnade på mattan. Var ju tvungen att ta rätt på detta innan jag for och fram med dammsugaren. Jag bar in Madicken så hon inte skulle trampa i detta. De säger ju sju års olycka blir det ju om man råkar slå sönder speglar själv, MEN nu var det ju inte jag utan vinden som rev ner den..... Jag hann precis upp till Frida på minuten också. Nej nu ska jag gå och lägga mig för det har blivit sent. Har ju chattat med en vän från Åsele också och då går ju klockan fort. God Natt så syns vi igen i morgon.

1 kommentar:

  1. Än en gång, lycka till på jobbfronten!/ Ja, usch, så halt det är här och var. Har gått 3 varv runt en liten sjö idag och det är nog 3 km. per varv, joggar ibland också. Det var nog 2-3 grader högre igår men mycket skönare idag då det tidvis var sådan motvind igår./ Maten låter ju supergod.

    SvaraRadera