torsdag 1 mars 2012

Morgonens goda gärning!

I morse var jag ute och hämtade tidningen och hade hunden med. Det var förjäkligt halkigt. Jag tog tidningen och gick lite runt med Madicken innan jag gick in med henne igen. Jag beslutade mig för att snart skulle "gammtanterna" här (grannarna ) bara, vakna och ge sig ut och hämta sin morgon- post. Hämtade sand i två skopor och sandade utanför deras dörrar och min egen förstås. Det kändes bra så jag gick in och satte på kaffet och fikade lite. Senare på dagen hade de verkligen töat på bra det var slaskigt värre. När jag och hunden på nytt gick en promenad så fick jag se något underligt ligga fastfuset under ett istäcke vid den gula postlådan några hundra meter bort. Ett rosa färgat brev var det. Jag försökte sparka sönder isen för att försöka ta fram det men nix, hade jag haft ett spett eller något annat så har jag nog kunnat få upp det. Men jag berättade för hon som körde posten idag att hon kan ju kolla om hon tror det är något borttappat eller inte. Måste ju ha legat där bra länge. När jag satt här vid datorn tidigare så hörde jag ett väldans oväsen från balkongen, och när jag vänder mig om fick jag se en sjö med vatten komma från balkongen ovanför och det stänkte både på fönstret och på balkongen. Tänkte/ att vad gör hon däruppe egentligen eller är det smältvatten som börjat forsa ner så där? Det har aldrig forsat på detta vis under alla sju år vi bott här så hon däruppe måste ha gjort något, tagit bort snö och tömt sina vattniga krukor från smältvatten, eller .....? Hörde hon var på balkongen. Men visst är det i så fall rätt fräckt att göra på detta vis? Nu skiner solen och snön smälter , och jag ska göra någon nytta! Mors,Mors! :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar